LILA IZOBRAŽEVANJE ZA ODRASLE
Lila način poučevanja in vzgoje temelji na posebnih pedagoških načelih, imenovanih Vzgoja za življenje (Education For Life), po katerih v svetu deluje manjše število šol. Metode Vzgoje za življenje (VZŽ) v slovenskem šolskem prostoru ponujajo poleg Montessori in Waldorfske pedagogike še eno alternativo poučevanja in vzgoje.
Lila izobraževanje za odrasle vključuje vsebine, ki naslavljajo tako posamezikov osebni kot tudi strokovni (pedagoško andragoški) razvoj. Primerno je tako za učitelje kot tudi starše oziroma osebe, ki si želijo poglobljenega razumevanja otrokovega/človekovega razvoja . Vsebine se nadgrajujejo skozi 4 izobraževalne module, pri čemer vsak zajema tri triurna izobraževalna srečanja in individualno izpitno srečanje.
Strokovni delavci v vzgoji in izobraževanju lahko izobraževanje uveljavljajo pri napredovanju v naziv v skladu s 16. členom Pravilnika.
Za prve tri module prejmete po 1 točko, za četrtega pa od 2 do 3,5 točke (odvisno od obsega samostojne naloge).
SPLOŠNI PRINCIPI ZA DELO Z OTROKI
3 skupinska srečanja + individualna analiza
termini:
1. srečanje: 9. oktober 2024
2. srečanje: 24. oktober 2024
3. srečanje: 6. november 2024
od 17:00 do 20:00
lokacija: OŠ Lila Ljubljana, Litostrojska cesta 40, 1000 Ljubljana (prostori Erudio)
KONKRETNE METODE ZA DELO Z OTROKI V UČNEM OKOLJU
3 skupinska srečanja + individualna analiza
termin: modul je zaključen, novi datumi bodo določeni naknadno
lokacija: OŠ Lila Ljubljana, Litostrojska cesta 40, 1000 Ljubljana (prostori Erudio)
RAZVIJANJE NAS SAMIH, DA POSTANEMO OTROKU IN OSTALIM OKOLI NAS VZOR
3 skupinska srečanja + individualna analiza
termin: novembra 2024
lokacija: OŠ Lila Ljubljana, Litostrojska cesta 40, 1000 Ljubljana (prostori Erudio)
KORAKI V PRAKSO, VZŽ V DRUŽBI
Podpora pri udejanjanju vaših idej/poslanstva
3 individualni termini (120 min) + skupinsko srečanje: podelitev diplom
termin: potek individualnih srečanj je stvar dogovora z izbrano mentorico
MENTORICI
Tina Rutar Leban
Tina je predavateljica v okviru izobraževanj za odrasle ter ena od ustanoviteljic Lile. V enoti OŠ Lila Ljubljana opravlja vlogo svetovalne službe. Po izobrazbi doktorica psihologije, po duši pa prijateljica otrok in staršev. Lila jo je poklicala, da v njej lahko živi svoje poslanstvo skozi svetovanje učiteljem in staršem pri njihovem stiku z otroki.
Renata Babič
Trenutno na porodniške dopustu. Renata je predavateljica in koordinatorica v okviru izobraževanj za odrasle in učiteljica na OŠ Lila Ljubljana. Po izobrazbi je magistrica matematike, njeno poslanstvo pa je vnesti več kreativnosti v pouk matematike. V petletnem obdobju poučevanja je dobila mnogo izkušenj na področju sodelovanja z otroki in odraslimi, iskanja in vnašanja inovativnih idej v pouk, strukturiranja pouka za učinkovito učenje in osebne rasti.
"VZŽ module bi priporočila vsem, ki delajo z ljudmi, še zlasti tistim, ki izobražujejo. Torej ne le vzgojiteljem, staršem in učiteljem otrok, pač pa tudi vsem, ki bodisi izobražujejo odrasle bodisi so vodje v manjših ali večjih skupinah. V VZŽ principih se skriva marsikaj zelo koristnega, kar se lahko s pridom uporabi pri kateremkoli izobraževanju in tudi pri vodenju. Nenazadnje pa tudi marsikaj, kar nam lahko obogati ter predrugači naše vsakdanje odnose v osebnem življenju. VZŽ vidim že nekoliko kot način delovanja, način življenja, ki je zelo usmerjen v oblikovanje sveta, v katerem vlada medsebojno spoštovanje vseh do vsakogar in v katerem ima posameznik možnost razviti ter izraziti svoje individualne potenciale, talente ... skratka: VZŽ zelo priporočam. Saj pravzaprav že samo ime programa nakazuje, da je zelo široko uporaben. In naj še dodam, da v nobenem smislu dogmatičen. Mehko in nevsiljivo ponuja neka orodja, ideje, principe delovanja, posameznik sam pa izbere, katere bo uporabil in kako jih bo vnesel v svoje delovanje. Mene so se moduli močno dotaknili - lahko rečem, da so se dotaknili mojega srca, tako da se ni učil le razum, pač pa se je napajalo in razvajalo tudi srce. Hvala :)"
"Morda je sedaj pravi čas, da razmislimo, kaj je v življenju pomembno, kaj želimo prenesti na svoje potomce, kakšen svet si lahko privoščimo... Morda je sedaj pravi čas za nov začetek, z jasnimi cilji, prilagojenimi posamezniku in skupini. To izobraževanje je bogata pot na katero je vredno stopiti in ji slediti."
PRVI MODUL
SPLOŠNI PRINCIPI ZA DELO Z OTROKI
1. skupinsko srečanje
- Zgodovina in izvor filozofije Vzgoje za življenje ter nastanek OŠ Lila v Sloveniji
- Definicija duhovnega razvoj otroka/človeka brez vpletanja verskih načel in dogem ter drugih verskih prepričanj
- Definicija zrelosti po filozofiji Vzgoje za življenje in kako jo dosežemo
- Orodje (referenčni ovir) za interpretiranje različnih vedenj otroka/posameznika in kako nanje odreagirati, da z njim vzpostavimo učinkovit odnos
- Samostojno delo doma (pisna domača naloga): refleksija svojega referenčnega okvira
2. skupinsko srečanje
- Komunikacijska orodja za oblikovanje funkcionalnega referenčnega okvira in pozitivne samopodobe pri otroku
- Energijski lijak/lijak razvoja zavesti
- Pregled posnetkov iz šolske prakse za boljše razumevanje in predstavo energijskega lijaka
- Samostojno delo doma (pisna domača naloga): refleksija lastnega stanja zavedanja, lastne energije skladno z energijskim lijakom; opis dveh svojih primerov
3. skupinsko srečanje
- Predstavitev 4 področij, ki jih zavestno razvijamo pri otroku/posamezniku in zakaj ravno ta štiri področja vodijo k zrelosti posameznika ter ga pripravijo na življenje.
- Raziskovanje svojih preferenčnih orodij zrelosti
- Uporaba preferenčnih orodij zrelosti pri delu v razredu: priprava učnih vsebin, motivacija učencev, prilagajanje dela lastnim preferenčnim orodjem zrelosti
- Samostojno delo doma (pisna domača naloga): refleksija svojih preferenčnih orodij zrelosti; primer uporabe preferenčnega orodja za motivacijo učenca
individualna ura z mentorjem (izpit)
Vsebine 1. modula zajemajo VZŽ gradiva, spremljanje lastnega delovanja (poudarek na zavedanju sebe), ter lastne in mentorske refleksije. Modul se zaključi z razvojno nalogo in individualnim srečanjem z mentorjem.
DRUGI MODUL
KONKRETNE METODE ZA DELO Z OTROKI V UČNEM OKOLJU
1. skupinsko srečanje
- Vzpostavitev stika z otrokom, vstop v otrokov svet
- Predstavitev metode Učenja v toku (ang. Flow learning)
- Ustvarjanje učne ure po metodi učenja v toku
- Predstavitev korakov za pripravo učne ure po načelih VZŽ
- Samostojno delo doma (pisna domača naloga): priprava učne ure
2. skupinsko srečanje
- Pregled kurikuluma in možnosti medpredmetnega povezovanja po načelih VZŽ, predstavitev dveh dodatnih predmetov
- Predstavitev metode ocenjevanja po načelih VZŽ
- Primer pouka naravoslovja – pregled učne priprave in aktivnosti
- Dopolnitev svoje učne priprave z upoštevanjem orodij zrelosti in splošne stopnje zavedanja v razredu
- Samostojno delo doma (pisna domača naloga): dopolnitev učne priprave
3. skupinsko srečanje
- Predstavitev KER modela čustev
- Analiza lastnih vzorcev čustvovanja
- Predstavitev metode, s katero pomagamo otroku razumeti in uravnavati svoja čustva
- Samostojno delo doma (pisna domača naloga): refleksija svojih vzorcev čustvovanja
individualna ura z mentorjem (izpit)
Vsebine 2. modula zajemajo VZŽ gradiva, spremljanje lastnega delovanja (poudarek na čustvih), ter lastne in mentorske refleksije. Modul se zaključi z razvojno nalogo in individualnim srečanjem z mentorjem.
TRETJI MODUL
RAZVIJANJE NAS SAMIH, DA POSTANEMO OTROKU IN OSTALIM OKOLI NAS VZOR
1. skupinsko srečanje
- Pomen meditacije za delo učitelja, koraki do vzpostavitve redne prakse meditacije
- Razvijanje življenjskih veščin, kartice življenjskih veščin, osebni izzivi; VZŽ veščine učitelja
- Pomen povratne informacije v timu; komunikacija s sodelavci in vodstvom
- Samostojno delo doma (pisna domača naloga): sledenje uspešnosti enega osebnega izziva v skladu s karticami življenjskih veščin; sledenje uspešnosti lastne meditacijske prakse
2. skupinsko srečanje
- Človekove psihološke potrebe, nenasilna komunikacija
- Osnovni koraki nenasilne komunikacije
- Uporaba korakov nenasilne komunikacije na konkretnih primerih
- Samostojno delo doma (pisna domača naloga): sledenje uspešnosti enega osebnega izziva v skladu s karticami življenjskih veščin; sledenje uspešnosti lastne meditacijske prakse; opis primera uporabe nenasilne komunikacije
3. skupinsko srečanje
- Sodelovanje in komunikacijska s starši
- Priprava na srečanje/komunikacijo s starši
- Igra vlog srečanj s starši na primerih iz prakse
- Samostojno delo doma (pisna domača naloga): sledenje uspešnosti enega osebnega izziva v skladu s karticami življenjskih veščin; sledenje uspešnosti lastne meditacijske prakse; opis primera učinkovite rešitve konflikta s starši
individualna ura z mentorjem (izpit)
Vsebine 3. modula zajemajo VZŽ gradiva, spremljanje lastnega delovanja (krepitev veščin odraslih), ter lastne in mentorske refleksije. Modul se zaključi z razvojno nalogo in individualnim srečanjem z mentorjem.
ČETRTI MODUL
KORAKI V PRAKSO, VZŽ V DRUŽBI
Podpora pri udejanjanju vaših idej/poslanstva
Darilo: knjiga Nebo in zemlja sta se me dotaknila
Zadnji modul izobraževanja poteka individualno, v obliki svetovanja vsakemu udeležencu posebej. Udeleženec s pomočjo metod in tehnik, ki jih je spoznal v prejšnjih modulih, ter s podporo mentorja analizira različna področja svojega življenja. Spoznanja nato uporabi in integrira v načrt svojega poslanstva, ki ga je oblikoval v okviru 3. modula.
V skladu s 6. odstavkom 17. člena Pravilnika o napredovanju zaposlenih v vzgoji in izobraževanju v nazive, za uveljavljanje naših izobraževanj potrebujete:
- potrdilo o udeležbi (izdamo mi po zaključenem izobraževanju)
- predmetnik programa, ki vsebuje podatke o skupnem številu ur, urnik s temami, predavatelji ter oblikami in metodami dela (prenesite tukaj)
- dokazilo o aktivni udeležbi udeležencev programa (priložite rezultat samostojnega dela)
Koordinator izobraževanj:
Gašper Roser-Kemperle, gasper@lila.si, 040 47 19 19
cena 4. modula: 550 eur
Do popusta so upravičeni starši otrok v Lili, upokojenci, študenti in brezposelne osebe. Cena s popusti znašajo 250 eur (za prve tri module) in 350 eur za 4. modul.
Cena za vse, ki bi se želeli ponovno udeležiti modulov je 130 eur za 1., 2. ali 3. modul in 180 eur za 4. modul.
Možnost plačila v do treh obrokih. Za dogovor kontaktirajte: gasper@lila.si
Kotizacijo za program zbiramo na transakcijskem računu:
TRR: SI56 6000 0000 0373 618
BIC: HLONSI22
Navedite namen: IZOBRAŽEVANJE ODRASLIH
Inštitut Lila, Češnjica pri Kropi 16, 4244 Podnart
Rok za plačilo je dan pred pričetkom programa.